tisdag, juni 15, 2010

Dyrt med utställningsförberedelser

Står i valet och kvalet om jag borde ställa in söndagens inofficiella utställning i Veberöd också. Samtidigt är jag sugen, borde få en utställning i ryggen innan det är dags för officiellt i Borås 3:e juli, men är fortfarande lite osäker på Eddies päls, om den ser okej ut.

Sen snurrade tankarna iväg, tänk om det regnar i Borås när vi ska dit. En hel dag utan tält, hur i hela fridens namn ska det gå? Alltså måste jag köpa ett tält. Men köper jag ett tält behöver jag en vagn, en rejäl sådan. Någon gång i framtiden ska jag ha en norwichterrier till (dock står schäfern först på listan) och då får man ha en rejäl vagn från början så inte sakerna ramlar av.

Ett trimbord vore praktiskt, med galge och koppel att fästa hunden i. Undrar om jag hittar nått kit billigare än 1500 .. Vagnen kostar ny runt tusenlappen och ett tält varierar väl i pris från 1200 och uppåt beroende på kvalité .. Och så får jag ge mig på jakt efter en ny sax till att klippa håret på magen med, och rumpan (som man egentligen inte ska, men det gör så ont på Eddie när man rycker där att jag tycker han kan skonas från det). En bra sax går loss på minst ett par hundralappar. Allt som allt blir det ganska dyrt, men det är ju något jag vill satsa på.

1 kommentar:

  1. Är det på söndag det är i Veberöd? Synd att Siv är för liten för jag hade gärna hängt på och kollat men hon får ju inte vara på utställningsplatsen förren hon är 4 månader.
    Jag måste också köpa ett utställningstält men jag väntar nog med det tills att jag ser att fröken håller för utställning. Men ett utställningskoppel måste jag köpa snart om jag ska hinna träna. ;)

    SvaraRadera