torsdag, juni 17, 2010

En bra dag

Med en riktig kanondag i ryggen tar jag igen mig nu i soffan med en hemmagjord omelett (recept? läs nedan) och laddar inför kvällens träningspass nere på klubben.

Klubbmästerskapen på lördag, och om jag inte ska göra bort mig totalt i nybörjarklassen får jag träna lite med översikt innan. Anna kommer vara där nere ikväll och skälla på mig för att jag inte kan byta sida ordentligt som man sig bör i agility-stil, men jag jobbar starkt på det.

Egentligen har jag gjort min beskärda del av träning idag när jag gick hem från jobbet med en kollega men det är aldrig fel med extra motion. Kändes skönt att på vägen hem få släppa allt vad jobb heter och bara snacka om saker runtomkring, det gjorde att man rensade hjärnan ordentligt.

Skänker en tanke till familjen Björklund som fick ta bort sin älskade golden retriver, Sigge, igår efter elva år i familjen. Sigge var alltid glad och skulle jämt åka med till stallet i bilen och det var många gånger vi fick trängas i baksätet på Mercan. Kommer verkligen sakna han, även om jag inte träffat han så mycket på sistone, men jag vet hur det känns att ta bort ett djur och det är verkligen inget vidare.

Omelettrecept
1 ägg
Ca 1/2 burk tonfisk i vatten
Några tärningar apetina ost
1 msk pesto
2,5 msk vetemjöl
Provencal kryddor efter smak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar