tisdag, juni 22, 2010

Förberedd till utställning till tänderna!

Så var det gjort, kontot är i princip länsat sedan jag beställt en stycke burvagn inkl handtag, ett utställningstält samt trimbord med galge och koppel. Nu saknas en stålbur som jag ska införskaffa på Arkens Zoo samt fler saxar som jag tror att jag kan hitta på DogFun i Malmö. Synd att man inte har ett päron eller två som är villiga att sponsra kalaset Istället får jag vara tacksam att lönen denna månaden såg bra ut och att detta är engångs utgifter som inte kommer spenderas igen (förhoppningsvis!).

Fick tränat lite lydnad idag, svårt att motivera en värmekänslig norwichterrier bara. Vi hoppade lite, sprang på vippan och klättrade på brukshinderna och nöjde oss där. Hemma hos Anneli sedan var det dödligt seriös ringträning med en spegel ute i trädgården så vi kunde kika ordentligt när hundarna ställde upp. Mitt nästa projekt ska bli att Eddie accepterar att jag "antastar" han. Med andra ord, rör vid honom och ställer upp honom korrekt, i nuläget är han så förnärmad att han bara sjunker ihop till en liten degklump, stackaren.

Idag har jag slarvat med maten bigtime, en baguett med skagenröra och sallad skulle föreställa frukost/lunch/mellanmål. Inte okej när man är van vid regelbundna måltider. Nu blir det iallafall mat, sedan ett varmt fotbad. Vardagslyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar