torsdag, juni 03, 2010

När dagen släpar sig fram ..

Jag förstår inte vad det är med denna dagen, men hur jag än vänder och vrider på mig i soffan går tiden lika långsamt, WHY?!

Mjukstartade dagen med en promenad till jobb i det galet fina vädret. Tog mig igenom ett light-pass och sedan vidare över till Sandra som åker till Rom idag med sin sambo. Jag får äran att passa deras dunboll, Bentley, imorgon så vi passade på att byta nycklar innan jag körde dom till tåget.

Tillbaka i Bunkeflo gick vi upp till mamma och smakade på gårdagens rester från Adrians student(grattis bror i efterskott!). Eftersom jag hjälpte Anneli flytta kunde jag inte delta i gårdagens firande, men det var nog bäst av en del personliga skäl.
Oavsett så blev det en lyckad tillställning och idag är minsta bror, Ludvig, på nians avslutningsbal. Kändes som om jag var där igår, tiden går skrämmande fort!

Nu väntar jag på mamma, så jag kan ta över bilen och sticka ner till klubben. Anna och Hjalmar ska träna agility i grupp, ett perfekt tillfälle för mig och Eddie att se proffs in action. Anna har inbillat sig i sin vildaste fantasi att jag och Eddie vore som gjorda för nybörjarklassen på KM i mitten på juni, men eftersom Eddie inte ens är ett år och jag aldrig tränat för en instruktör tror jag att vi hoppar. Istället sparar vi oss till kommande agilitytävlingar, när vi fått MER kött på benen.

Morgondagens planering; Vetrinären 8.00 - Eddie ska äntligen få sin rabiesspruta. Om 5 månader siktar vi internationellt (i Europa iallafall), 9.00 - 17.00 - Valpvakt åt vilda Bentley, följa med Hanna till Arkens Zoo och ordna det sista till valpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar