lördag, juni 19, 2010

Vi vann!

Vi klarade oss från att springa under hinderna och lyckades även vinna över de andra tre ekipagen i nybörjarklass hopp (för små hundar) och fick därmed hem en liten buckla där det står "Vinnare Nybörjarklass Hopp Small". För att aldrig kört en bana längre än sex hinder och än mindre 19 hinder är jag sjukt nöjd med att vi klarade oss med 15 fel (man fick 5 fel per miss man gjorde, om hunden missade ett hinder eller rev). Eddie hade lite problem med lången, att han inte hoppar över länghindert utan hoppar på.

Det jag oroade mig mest för var så klart att han skulle se vägen under vissa hinder men tack och lov "röt" jag till lite extra på slutet och han hoppade felfritt över dom. Slalomen, som också varit ett frågetecken för Eddie tröttnar lätt där inne, gick också fint. Eddie han tuffade på allt vad hans små prinskorvsben orkade.

Eftersom nybörjarklassen var först och där var en hel del ekipage efteråt som vi kände, så stannade vi till dagen var slut. Många duktiga ekipage var det och jag tycker ändå att dagen höll hyffsat hög nivå för att vara en klubbtävling. Det som var lite smått komiskt var att i nybörjarklasserna var där en hel del ekipage som i vanliga fall tävlar och tränar lydnad som ställde upp. Sånt uppskattas, när folk bjuder på sig själv och flera av dom lyckades med bravur!

Nu är det en trött norwichterrier som däckat vid min sida, imorgon ska vi bara precis ta dagen som den kommer, alltså ingen utställning för vår del. Istället blir det säkert ringträning i veckan hos Anneli och uppladdning inför Borås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar