onsdag, december 21, 2011

Avgudar tidiga morgnar

Nu börjar tröttheten komma ikapp mig när man stigit upp för många dagar i rad strax efter fem på morgonen. Lägg till lite stallsysslor på det plus jobb, så är saken biff!

Bara att skriva de ovanstående raderna tog på krafterna vill jag lova, måste verkligen tänka efter vad jag skriver och det är inte helt lätt att tänka med en hjärna som mest liknar en skål gröt at the moment. Hästen är iallafall klar för dagen, det som återstår nu är ridning i eftermiddag när jag kommer från jobbet, sen ska alla de andra hästarna in och ha mat. Är lite smått sugen på att ta en sen kvällstur på Mobilia, inte för att jag har fler julklappar som bör inhandlas utan mest för att jag känner för det.

Höll nyss på att skita knäck när jag hörde ett enormt brummande ute på gården. Det var bara sopbilen som var morgontidig, men är man lite schizofren ensam nere i köket på en stor gård kan det inte hjälpas. Hoppas bara pållen stannade kvar i hagen sidan om, bäst jag går ut och kollar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar