fredag, december 23, 2011

Klagshamns strand med Chili och Sandra

Kring stallet är det inte oändligt med varierande ridvägar, därför fick jag ett mindre frispel bara tanken på att rida samma gamla vanliga runda. Istället lånade jag ett släp med bil och körde för första gången någonsin häst och släp. Chili var en ängel! Lastade både in och ur henne själv utan några kursiduller, att rida omkring nere i Klagshamn ensam var heller inga problem. Sandra var sällskapsdam med hundarna som också fick sig ordentligt med motion. Avslutade med en galopp fram och tillbaka på stranden, Chili var i exstas! Nästa gång kör jag till Falsterbo om någon vill göra sällskap, blir det fint väder på annandagen är det mycket möjligt jag kör dit då jag ändå är ledig.

Red ut även idag, då en kort runda tillsammans med Amanda, fick oss lite miljöträningnär vi skulle passera tre enorma lastbilar bredvid ett bygge, en med tillhörande cementblandare på flaket som var i full gång. Tyckte vi redde ut det ganska så bra faktiskt. Nu blir det jobb för resten av kvällen, sen får jag kvällshöa när jag kommer hem. Vet ju vart jag ska spendera min jul .. på jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar