söndag, december 11, 2011

Fullspäckad lördag

Hann med det mesta igår som sagt, efter jag hoppat ett par språng med tanten i ridhuset (fastän det var pytteplutthinder i miniatyr storlek fick hon till ett par språng där hela ryggen följde med och hon frustade nöjt efteråt) knökade jag och Spike oss in i Linas bil tillsammans med Lina och Sara för att köra mot Bökeberg. Det firades tydligen Hästens Dag där, tyvärr blev det ingen ponnyridning för min del som jag suktade efter så! Tyvärr känns det som om dom dagarna är förbi. Däremot gjorde Spike succé på julmarknaden när nästan på varenda kotte stannade, förvrängde sin röst till bebisröst och fick sig en puss av Spike. Det här med att rasen kan vara lite reserverad har nog inte Spike läst, för han älskar ALLA! (Förutom djurskyddsinspektören som i manegen höll sin egen Skavlan show, han muttrade Spike misstänksammt åt, kanske var det hans skor som inte stämde?).

Tillbaka på stallet tog jag in hästarna, fodrade och hjälpte sedan till att bygga fram dagens bana. Det är riktig Grand Prix-klass på den, nu lever fjärilarna rövare i magen kan ni tro (eller så var osten visst då gammal). Mitt mål idag är att sitta kvar, så trist när piloten lämnar skeppet i förtid.

När banan stod färdig körde jag ner mot Trelleborg och fixade kvällsmat och sedan tillbaka till Ninas hus där jag och grävlingarna i väggarna firade lördagskväll. Nu är hönor och katter ompysslade och jag ska vidare till stallet, tio är det dags att skämma ut sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar