fredag, december 02, 2011

Överlevde hoppningen


Vi tog oss igenom en liten bana idag som såg ut följande; kryss i höger varv på diagonalen, landa till vänster, långsida med oxer in och sedan 5 galoppsprång fram till räcke, vänster snett igenom över en sockerbit, en båge till nästa sockerbit och avslutningsvis tillbaka över krysset.
Chili hoppade fint, jag måste bli bättre med blicken och bestämma mig, sätta ett bra tempo ("ärta till galoppen") från början och hålla handen framför mig för att få Chili mer på bakkärran och inte bli för framtung. För varje gång jag hoppar blir jag mer kritisk mot mig själv men balanserar också upp det med att jag blir allt säkrare på mig själv. Jag måste bara koncentrera mig!

Utmande mig själv genom att ta fram två lite "tittiga" bommar med varsitt flaggskynke på som hänger ner en bit. Misstänker att de kommer att användas till tävlingen och då vill jag för min egen skull ha hoppat dom innan, annars får jag stora skälvan. Chili tittade till men hoppade ändå snällt över utan att matte fick sig en luftfärd, sånt uppskattas.

Efter fem timmar i stallet är jag helt slut nu, givetvis satte vädergudarna mitt tålamod på prov när det först ösregnade hela vägen till stallet så jag blev precis genomvåt, för att hem blåsa motvind exakt hela vägen (som om vinden vände sig mot mig hela tiden!).
Värmer mig med kaffe och duntäcket kring mig, kan lugnt säga att jag saknar mitt badkar. Ska vila en liten lur, sen ska jag och hårbollarna ge oss ut i busvädret.

Ikväll sker den årliga klippningen, jag ser bedrövlig ut just nu - en halvtaskig munkfrilla vs. en förlegad hockeyfrilla. Skjut mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar