lördag, december 17, 2011

Uppe med tuppen för att fodra och rida

Godmorgon, godmiddag, godkväll. Uppe med tuppen imorse klockan 5:00 för att fodra djuren, sedan bygga fram lite hinder, mocka och göra vid Chili. Färdig med allt strax innan åtta. Hoppade bara någon linje och något lite "tittigare" hinder. Chili tvekade inte det minsta, inte ens när hon gick av enormt stort på oxern. Roligt och känna hur hon har utvecklats på så kort tid, tillsammans med mig, hon känns mer självsäkrare och mer beslutsam nu än innan. Jag måste fortsätta jobba med sits och hand, känna att jag verkligen har henne framför mig utan att jaga iväg henne. Problemet är att jag lätt "tappar" henne och känner att hon blir väldigt lång men med markbommar går det mesta. Huvudsaken är att vi tycker det är roligt!

Min kära kombo stack nyss hem en sväng, funderar på om jag ska ta igen lite sömn eller dyka ner i jacuzzin ett slag. När Amanda kommer tillbaka ska vi ut och leta lite hästgrejer, Chili hade behövt ett par frambensskydd till hoppningen, just nu lånar jag andras.
I eftermiddag tänkte jag slänga ihop en lussedeg, det är vad jag är sugen på. Borde se om man kanske hann jogga en sväng också om vädret inte är helt värdelöst ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar