torsdag, december 15, 2011

Chili!


Alla felfria i clear rounden från klubbtävlingen i söndags (Bilden lånade jag av Kajsa på FB)

Vilken underbar liten häst jag har, som hon ställer upp för mig. Idag drog jag fram lite bommar, sockerbitar och hinderstöd för att knåpa ihop något liknande markarbetesövningar. Dels för att få henne att bromsa upp lite i galoppen och sätta sig mer på bakdelen men också för att stärka mitt självförtroende. Rullade på en åtta över två sockerbitar med varsin bom framför och insåg snabbt att det där med att skifta galopp inte var vår starka sida precis. Jobbade lite med det också och tycker ändå jag fick till det ganska bra. På lördag tänkte jag fortsätta bygga på med lite fler övningar och imorgon ska vi rida ut. Flyttar till gården två veckor från och med imorgon, det ska bli så himla skönt! Hästarna utanför dörren, fin bil och jacuzzi. I lööövee it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar