söndag, januari 01, 2012

God fortsättning

Kom nyss hem från en helg hos mamma där jag blivit mer än bortskämd med god mat och trevligt sällskap. Att mamma gick en långpromenad med bägge hundarna idag lyfte dessutom min dag.

Firade som sagt nyår hos mamma med familjen och god mat. Hundarna var lite skärrade av rakterna, Eddie var förstås mest förbannad och hade det ganska jobbigt ett tag när han fick skälla ut allt smällande runtomkring. Spike var hyffsat oberörd förutom vid vissa tillfällen. Vid tolvslaget ville jag inte chansa utan satte mig på badrumsgolvet tillsammans med Spike som tack och lov somnade och verkade oberörd av kriget utanför.

Imorse var jag i stallet tidigt och gjorde vid till mina pållar och släppte ut alla de andras innan jag for hem till mamma för lunch. Somnade som en stock på soffan och vaknade någon timme senare då det var dags att sticka tillbaka till stallet för att motionera djuret. Blev 45 minuters tömkörning i ridhuset för att känna igenom henne inför morgondagens dressyrlektion. Styrde sedan kosan tillbaka till mamma för kvällsmat och en kväll i tv-soffan, nu ligger jag här medan ögonen går i kors och Spike tittar längtansfullt upp i sängen. Bäst att nanna kudden, en ny arbetsvecka väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar