fredag, december 30, 2011

Året som gått

Nu när det bara återstår timmar kvar av 2011, kanske en årskrönika vore på sin plats.

Januari - Året började bra, mådde prima efter operationen, fortsatte träna och sätta upp nya mål.

Februari - Tränade och red ett par gånger i veckan på medryttarhästen Dublin, kände mig allt säkrare i sadeln.

Mars - Laddade inför Vårruset i maj, tränade som bara den. Jobbade på som vanligt och Eddie ställdes ut på Malmö Internationella. Nådde nya mål med min vikt.

April - Medryttarhästen blev såld, kom in i en liten svacka men tog mig tillbaka igen när jag började rida Chili.

Maj - Sprang Vårruset och nådde ett av mina mål, kände mig starkare än någonsin. Blev riktigt fäst vid Chili när jag lärde känna henne mer och mer, tyvärr bestämde sig hennes ägare för att sälja henne, eftersom jag inte hade råd att köpa henne men gärna ville behålla henne frågade jag om jag fick henne på foder.

Juni - Skrev jag på papper och blev fodervärd till Chili. Letade febrilt efter ny lägenhet när hyran sköt i höjden. Fortsatte träna i en dåres takt.

Juli - Den heta sommaren var varken intensiv eller kort, snarare obefintlig. Jobbade för det mesta. Red sent om kvällarna och hittade efter långt om länge lägenheten med stort L.

Augusti - Efter velande fram och tillbaka med papper hit och dit var äntligen lägenheten min, renoveringarna kunde börja. Åkte på lydnadsläger med Eddie och bestämde mig för att skaffa en hund till. Chili fick problem med ryggen och beslutet om att införskaffa en ny sadel togs.

September - Hämtade hem min lille aussiekille, Spike, blev småbarnsmor på nytt. Spike har jag fått för mina synders skull, men ack så kär han är. Började arbeta på en ny enhet som till en början kändes besvärligt men som med tiden blev bättre.

Oktober - Tog samtalet som ändrade mitt liv, blev hästägare för första gången någonsin till underbaraste Chili. Det blev tårtkalas i stallet och 29:e oktober kommer alltid vara ett viktigt datum för mig att minnas. Spike växte och frodades, han och Eddie började komma riktigt bra överens.

November - Spike debuterade i ringen med lovande kritik, jag började förbereda mig för en klubbhoppning på hemmaplan. Nervöst men spännande.

December - Uppnådde ytterligare ett mål när jag överlevde hopptävlingen, Chili tyckte det var superskoj! Jag med, måste jag erkänna. Passade gården två veckor och nöjt en kort episod av en mysig jul med familjen innan den var dags att återgå till jobb.

2011 var ett händelserikt år; hund, lägenhet och häst. Mitt välbefinnande har ökat, jag mår bra och trivs med mig själv. Jag har inte gått ner de sista 8 kg till 72 kg, men jag måste ju ha något att jobba med 2012 också, eller hur?

Gott nytt år allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar