söndag, januari 08, 2012

Hunderiet

Har två mycket belåtna hundar som sussar sött i soffan efter helgens bravader. Först övernattning med myskväll hos Nina nere i Skegrie igår sedan en långpromenad längs med stranden hos Kamilla och hennes två hundar imorse med en smarrig fika toppat på det.

Tog en eftermiddagslur och filurade lite på hur jag ska ha det här hemma när julpyntat snart ska städas ut. Tror det ska bli mycket ljusa färger i köket och i vardagsrummet ska det bli mycket nyanser av grönt. Leker med tanken att pryda väggarna med svartvita foton på djuren i några prydliga ramar. Tål definitivt att tänkas på.

Apropå djuren så har jag efter lite övervägande bestämt mig för att byta brukshundsklubb. Mailade nyss Oxie BK för att förhöra mig lite om deras kursutbud under våren eftersom min plan på träning ute i Sjöbo sprack så länge jag inte har bil. Så tills dess får jag hålla mig till någon klubb i närheten av Limhamn. Känner mig inte riktigt hemma på Malmö Brukshundsklubb och när jag vet att fler har bytt så känns det inte som att jag har någon glädje av medlemsskap där. Träna är ett måste, märker på Spike att han börjar ställa lite väl mycket "frågor" nu och förmodar att vi är på väg in i fas 1 av tonårstrotsen. (Yeeha!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar