onsdag, januari 18, 2012

Sjukt glad i min lilla häst

Känslan av att sitta på Chili idag var obeskrivlig, jag är så nöjd med min lilla dam som kämpade så tappert trots mjölksyra. Marie har verkligen förändrat hela min syn på ridningen och Chili. Jag har velat alldeles för mycket på en gång. Nu måste jag gå tillbaka till grunden, gå tillbaka till mig själv. När jag gör rätt så kommer så småningom Chili också. Hon är väldigt känsla min madame trots sin stabila utsida så när man kan rida med minimalt stöd i handen utan en massa spring och stretande så känns det fantastiskt! Jag är barnslig, men på samma vis så blir jag så himla glad när jag känner hur känslan skärper sig för var gång. Tror hon trivs rätt bra på det raka eggbettet i kombination med Thiedermanntygeln så jag fortsätter på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar