fredag, mars 30, 2012

Brunstig fispropp

Längesen jag red lektion nu men idag klaffade allt o Marie kom ut o gav oss en genomkörare där det till slut blev 1-0 till mig - galoppen har utvecklats enormt, ska fortsätta jobba på i öppna o förvänd så börjar utvecklingen sakta falla på plats. Jag är otålig o vill starta Falsterbo imorgon men Marie tar ner mig på jorden, gör om - gör rätt, grunderna är enormt viktiga. Känns tryggt att låta Marie känna igenom henne både på marken o i sadeln, jag tycker hon varit lite skraltig det senaste men kan bittert konstatera att brunsten ställer till det för oss. Ska fortsätta samma jobb imorgon o bli mer konsekvent mot både mig själv o häst. Nu står spårväskan packad o snart kommer skjutsen ut till skogen där Spike ska få avreagera sig lite så kanske matte får en lugn kväll ( I wish!). Känner mig nöjd att jag joggade imorse iallafall för nu hade jag verkligen inte orkat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar