torsdag, april 12, 2012

Älskade häst

Lyckan är att komma först ut till stallet tidigt en morgon och se sin häst förnöjt tuggandes på en tuss hö. När jag tömkörde henne tidigare såg jag verkligen skillnaden på ett vis som jag inte sett innan. Hon har gjort en solklar utveckling från att vara mager och osmusklad till att ha blivit fin i "hullet" och nu börjat forma muskler på rätta ställena, men det har tagit sin tid och än har vi kvar att kämpa. Men när resultatet börjar synas känns allt slit värt, jag är glad varje dag min häst får lov att fortsätta vara frisk och njuta av livet. I år blir hon 17 år och vem vet vad hon gjort innan hon hamnade hos mig. Förra ägaren älskade henne högt men annat kom i vägen och Chili blev lidande. Mager och uttråkad, hon rymde till och med ur vinterhagen för även om hon börjar bli till åren vill hon aktiveras om så bara med långa uteritter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar