tisdag, april 17, 2012

Hjälmdilemma

Vet inte hur det kommer sig, men märkte när jag red idag hur mycket min hjälm bara glider hela tiden, vips är det mörkt som i natten och man ser inte ett smack. Det är dags att införskaffa en ny - snygg men inte för prålig (har ingen lust att se ut som plåtniklas på upptäcksfärd). Har alltid varit svag för sammetshjälmar (förr var det status på ridskolan nämligen) men har även insett att luftkonditioneringen är lika med noll och jag som svettas som en gris kräver fritt drag. Inte nog med att jag svettas under hjälmen (den luktar inte hallon om vi säger så) jag ser även ut som "hej-herr-kantarell" i 90 procent av dagens utbud av hjälmar. Det är en tuff värld i hjälmdjungeln men en ny hjälm ligger i toppen på önskelistan inför FHS-12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar