lördag, april 07, 2012

På jobb

Ska strax bege mig hemåt, ett av denna helgens maratonpass är strax slut. Längtar ofantligt efter mina ludentottar och känner mig lite vemodig för att jag missade påskmiddagen hos mamma med familjen och kusinerna. Visst att det klirrar lite extra i kassan efter en storhelg, men ibland undrar man faktiskt om det är värt det - i år får jag in BÅDE jul OCH nyår på mitt schema - ingen hit.

Drömde så märkligt inatt, halv två vaknade jag tvärt av den otäcka känslan att någon förföljde mig. Mina bröder, jag och en kusin till min mamma var tillfångatagna av muslimer och satte till att studera koranen under sträng uppsikt ute på Klagshamns skolan. Jag lyckades med min äldre lillebror fly efter en lång otäck flykt - vart vi än vände oss befann sig fienden omkring oss och tanken på att ha lämnat någon vi älskade bakom oss utan vetskapen om hur det skulle gå får dom, hur vi skulle ta oss tillbaka för att rädda dom - höll mig vaken till strax efter tre. Det var absolut en av de värsta mardrömmarna jag någonsin drömt, lycklig över att ha tagit mig därifrån men ändå ständigt jagad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar