söndag, april 19, 2009

Bensprattel final

När blir man som mest sugen på att rida igen?
Jo när man ser världscup finalen i Las Vegas i dressyr, då pirrar det minsann till. Och det var inte utan tårar i ögonen som jag såg Briar göra superbra ifrån sig en sista gång (trots att han var för spänd och viftade lite väl mycket på tassarna åt alla möjliga håll).
Min hemliga dressyr dröm har alltid varit att rida kür till Carolas "Fångad av en stormvind" på en liten svart ponny jag hade till sköthäst för flera år sedan på ridskolan. Men ack, den drömmen smög sig, jag får helt enkelt spara på den.

Nej mina damer och herrar, nu ska jag låsa in mig i mina arbetskläder och bege mig till "jubbet", karamellen får bli att Kajsa kommer hit ikväll och ska titta på film med mig, plus att vi får inte missa världscup finalen i hoppning klockan 21:00 på antingen 1:an eller 4:an.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar