söndag, april 19, 2009

Lite om ditten och lite om datten

Så fick jag äntligen träffa min lille katt Bullen igår kväll, efter hans dygns långa vistelse på djursjukhuset. Det var en otroligt kelsjuk kille som mötte mig i dörren och visade mig med hela sin lille kattkropp att matskålan var alldeles TOM! Ve och fasa, men nu måste Bullen hålla sig till dietfoder med strikta anvisningar så vi slipper oturen att behöva åka tillbaka, för då finns det inte mycket hopp tyvärr.

Jag har insett att jag inte har mycket till liv om helgerna (bara med tanke på att när jag ska skriva nått i bloggen så kommer jag inte på något intressant att berätta, för det har inte hänt nått intressant faktiskt. Det enda jag kan förmå mig att berätta är att jag som vanligt jobbade igår, och schemat ser likadant ut åtminstone tre veckor framöver. Jobb varje helg, men det är den bistra sanningen, om jag ska ha råd att spara ihop till valpen och hyran.

Sneglade lite inne på blocket.se idag för att se om där fanns nått som lockade, men fortfarande envisas folk med att korsa minihundarna hursomhelst eller så finns där bara renrasiga schäfervalpar. I bästa fall kan man komma över en goldenvalp också, men båda de sistnämnda raserna är för stora för min boende situation just nu och den förstnämnda är oftast en alldeles för tokig blandning.
Jag får fortsätta hålla tummarna för att kennel Villa Ekbacken ska få valpar i juni som beräknat och att där finns en liten hane över till mig.

Tills dess så kan det faktiskt bli så att en annan liten hyresgäst flyttar in till mig, nämligen en kollegas katt, då min kollega ska resa bort 2 månader i sommar. Den som lever får se helt enkelt, vi skulle pratas vid idag.
Man blir ju tokig på att inte ha något sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar