måndag, april 20, 2009

Lite måndags filosofi

Varför ska det vara så långt kvar till juli?
Jag vill ha min lilla vovve nu, men tänk om det ofattbara händer och det inte alls blir någon liten kille med i kullen till mig. Då travar jag rakt in på blocket och köper första bästa billiga kamphund!

Fy för sören vad trött jag är, jag vill INTE jobba idag och jag som inte är ledig förrän på fredag. Jippie, eller inte. Då är det klippning och körning som står på schemat och eventuellt ut en tur till Annas hästapållar.

Jag har fått dille .. på krukväxter! Det är sant, jag har Sveriges minst gröna fingrar, men jag är ändå helt såld på krukväxter. Trots att jag inte har ett enda blomblad i någon av mina fönsterkarmrar önskar jag att jag hade det. När nästa lön kommer ska jag tokshoppa krukor i Ullared och sedan invadera Emilys butik för att ha något att fylla ut dom med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar