lördag, april 18, 2009

Fortsättning på min sjuka katt-berättelsen

Jag kan börja med att återberätta gårdagen.

Efter jag tränat, ätit frukost och pratat lite med mamma stack jag till jobb kvart över tio. Klockan ett hade dom telefontid på djursjukhuset så jag fick vänta tills dess för närmare besked.
Först pratade jag med en djursjukvårdare (eller ja, jag pratade inte så mycket, jag snyftade mest) om situationen. Hon gav mig oddsen att om han inte blir sämre får min lille katt åka hem som idag, men skulle det bli sämre ringer dom mig omedelbart och då är det inget mer att fundera över. Notan har sprungit iväg nått så fruktansvärt kan jag meddela och chansen är stor att samma problem blir återkommande.

Med ett djupt andetag ringde jag mamma, som även hon började gråta (ingen av oss är speciellt bra på det här med att hålla känslorna tillbaka) och hon höll med om mitt beslut, men tyckte jag ändå skulle lyssna på veterinären som skulle ringa tillbaka lite senare under eftermiddagen.

Sagt och gjort, fick tala med en otroligt förstående och klok veterinär som ansåg att jag hade rätt inställning och var väl förberedd.

Nu har det snart gått ett dygn sedan samtalen och fortfarande har jag inte hört något, så jag antar att han fortfarande reder sig och kissar själv. Det innebär att vi kan hämta honom som planerat i eftermiddag men eftersom det är helg regleras inte totalbeloppet av försäkringsbolaget idag vilket innebär att jag får hosta upp hela summan för kalaset direkt. Denna katten är just nu dyrare än vad Galant (hästen) någonsin varit i veterinär kostnader. Men nu har vi iallafall gett det en chans så får vi se fortsättningsvis hur detta artar sig.

Nu till något lite ljusare, kvällen igår hos Hanna blev perfekt med grillning och vin (och trevligt sällskap förstås). Emily gjorde oss också sällskap till maten och strax efter nio dök även två gamla klasskamrater till Hanna upp och efter tolv ramlade hennes pojkvän in, så vi blev minsann en liten skara ändå. Efter maten blev de film och eftersom majoriteten var tjejer blev det såklart "Mamma Mia!", till grabbarnas stora förtjusning.

Det får bli en promenad till jobbet idag i det vackra vädret för cykeln står fastkedjad hos Hanna. Sen återstår jobb mellan 14-20:30 och om benen orkar och vill går jag bort till Emilys pojkväns födelsedagsfest i närheten av jobb.

Nu börjar det bli en smula hett här på balkongen så jag gör väl bäst i att gå in. Kanske ska man titta lite på en av de alla nya filmer jag köpt på sistone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar