fredag, maj 01, 2009

Valborg - en trevlig tillställning i stillsamhetens tecken

Valborg blev tillslut en trevlig tillställning, när jag i sista minuten blev bjuden till Hanna som trots allt styrt upp nått den lilla tokan. Jag höll mig på mattan med Hannas tidigare klasskompisar och nöjde mig alldeles utmärkt med grillat och ett glas vin. Strax efter tolvslaget ramlade jag in genom dörren och djupdök rakt ner bland nybäddade lakan, så jag vill påstå att det blev en lyckad lugn kväll.

Nu återstår fem timmars jobb i afton innan jag får landa tillbaka här i soffan igen framför en film eller nått. Helgen består inte av något annat än välsignade arbetstimmar, hela 19 stycken med start 07:00 både lördag och söndag. Det känns alldeles förträffligt att veta vill jag bara meddela.

Känner mig lite smått som en soffpotatis när jag ligger hemma, inne, i detta fina vädret men samtidigt känner jag också att jag borde samla lite krafter inför ikväll. Jag skulle kunna offra min högra arm för en ledig dag, men den infaller dock inte förrän på måndag och ska som sagt spenderas enbart i Ullared. Jag måste kalkylera min budget en aning och se till att få ordning på mina tråkiga försäkringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar