torsdag, april 16, 2009

Yra virriga flicka

Varför min hall ser ut som ett bombnedslag, det kan man ju undra, men jag ska förklara. Jag tog mig nämligen i kragen idag och stack ut till Rusta med mamma och mormor i eftermiddags för att uppdatera min förskräckligt tråkiga hall. Min hall har varit ungefär lika prioriterad som krukväxter är för mig just nu, och det har inte varit någon vacker syn. Jag menar, en vit hatthylla som ser mer begagnad ut än något som hängts upp på 2000-talet och ett billigt skoställ från IKEA som mer hör hemma i en dagishall.

Men inne på Rusta hittade jag två pjäser, en skohylla och en hatthylla i valnöt, för inte mer än halva priset som nu så snyggt pryder min hall. Det blev även en liten hylla till hallen som jag hoppas Sandras kära pappa skulle vilja sätta upp, men tills dess ska jag försöka jaga rätt på en spegel också.
Annat som också införskaffades var en cafégrupp á två stolar och ett litet bord som hamnade ute på min balkong där de passade perfekt. Vill inte skryta med att jag har en stor balkong (en tändsticksask uppfattas som stor i jämförelse med min balkong) men allt fick plats där ute. Med lite flit och finurlighet ska jag nog få plats med lite krukor också där ute, sen är sommaren rädda gott folk!

En annan inredningsgåta som dykt upp i mitt lilla huvud är förstås vad som ska klä väggarna i vardagsrummet. Suget efter lite tjusiga tavlor blir allt starkare och hittar jag inget lämpligt på äventyret i Ullared, lutar det åt att jag införskaffar mig ett helt galleri på IKEA.

Om jag har hunnit med det andra jag planerat in för min hektiska dag?
Självklart!
(En sanning med modefikation; jag hoppade träningen, busfrö som jag är, musklerna skrek efter vila).

Förutom träningsmissen har jag:
- Tvättat
- Bjudit på fika åt en gammal ridkompis från Naffentorp
- Handlat ännu mer föda (kompletterat heter det)
- Bjudit på lunch åt två gamla klasskamrater (mycket mysiigt)
- Handlat på Rusta
- Dammsugit och dammat lägenheten
- Förberett morgondagens lunchpaket

Nu?
Grannfejden, Lyxfällan sen sömn.
Imorgon?
Träning (måste bli av om jag ska få ta mig ett glas vin på kvällen)
Jobb 10:15 - 20:30
Efteråt grillkväll med två fjärdedelar av partypolarna
Helgen?
Än så länge bara jobb lördag och söndag 14 - 20:30. Vem vill gå på motormässan med mig och spana på Ferrari? Anyone?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar