fredag, juni 19, 2009

A reminder

Jag har inte glömt bort bloggen, jag har bara verkligen inte haft tid att skriva. Antingen, så kommer man hem så sent om kvällarna efter jobbet att man ramlar direkt i säng (nästan med arbetskläderna på) eller så kommer man hem, virrar ett varv i lägenheten och SEN lägger sig. Oavsett vad så känns det inte som om jag får tillräckligt med sömn trots allt.

Onsdag 17.e juni:
Direkt efter jobbet cyklade jag i raketfart bort till Malmö ridklubb och hann se när Hanna tränade med "lilla" Liza, på så vis kunde jag också följa med henne efteråt till stallet och sedan vidare hemåt där Pierre fick agera matbud mitt i natten.

Torsdag 18.e juni:
Totalt kaos på jobbet då vi skulle fira midsommar med alla boende och anhöriga vid långbord. Mellan 10-15 satt jag inte ner en enda gång, men det blev en trevlig tillställning med fint väder. Efter jobbet plockade Stina upp mig så vi fick dricka en kopp thé hemma hos mig och snacka lite strunt medan Stinas Jack Russel "Tilla" for som en virvelvind genom lägenheten min. Framemot 18-tiden bröt vi upp och jag bytte från vårdbiträde till middagsgäst borta hos Kamilla innan jag äntligen fick följa med ut till Alex och hennes lilla bebis (som ännu är namnlös).
Ett charmigt litet stoföl, som först var väldigt blyg, men när man fick tag i henne var hon hur tillgiven och kelen som helst. Däremot har hon ärvt lite av sin mammas temperament och när hon inte vill mer, då vill hon verkligen inte mer.
Jag blev för övrigt alldeles tokkär i ett svart litet islandsföl som såg ut som en liten nallebjörn, och fick starka funderingar över om jag skulle kidnappa honom, men jag lät bli.

Fredag den 19.e juni:
Sov fram till halv tolv, städade hela lägenheten grundligt, lagade mat, duschat och ska snart sticka till jobbet.
Glad midsommar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar