lördag, juli 11, 2009

En dag i solen bland ponnyungar och ivriga föräldrar

Ibland glömmer jag mig en smula.
Mitt sociala liv har faktiskt inte fått sota för sig de senaste två dagarna då jag igår först jobbade, cyklade sedan till Mobilia i ösregn, klippte till mig och köpte två träningslinnen inne på Lindex rea innan jag trampade hemåt, dammsugade och träffade mormor för en fika. Kring åtta tiden tog jag cykeln hem till Hanna där jag hängde med henne och hennes klasskompis framför TV:n med skräpmat (fy på mig!) innan jag ramlade i säng strax efter tolv.

Idag fortsatte kavalkaden av sociala möten med klubbtävling på Naffentorp där jag tilldelades domar/speakerpositionen med blandat resultat, fast det var rätt kul ändå och vilket väder sen (!). Kände mig i fin fin form bland alla hästar, ungdomar och föräldrar, saknar som sagt Naffentorps gänget i massor och tänkte försöka hänga där lite mer till hösten (när jag förhoppningsvis har tagit mitt körkort).
Efter fyra timmar ute i solen drog jag till jobbet och sen flög timmarna iväg. Jag stack ner till Annas hästar som går på bete i närheten av mitt jobb och där satt Anna lilla och målade hinder för fulla muggar. Jag agerade mest sällskapsdam samt uppmuntrare och det gjorde jag bra.

Katten här hemma har fått fnatt, hon springer och skriker, attackerar allt som rör sig och är allmänt understimulerad så jag får väl leka med kattstackaren en stund innan sängen kallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar