tisdag, juli 14, 2009

Kräftbränd kvinna rapporterar

Det har varit två hektiska dagar, dock med enbart positiv benämning.

Måndagen avrundades efter fem timmars jobb med en tur till Burlöv där jag fick chansen att uppdatera min magra garderob och även öva på att parkera på offentliga parkeringar (med stirrig mamma vid sidan om och lösspringande ungar kring bilen).
Efter en tur i Segekarusellen (en välkänd "krock-rondell" utanför Malmö) kom vi så äntligen hem där Kajsa plockade upp mig, Jocke, Joakim, Elin samt tre vilda hundar för att fortsätta mot Bokskogen.


Att 2,6 kilometer ska ta närmare 1,5 timme att promenera framstår för många som skrattretande men för vårt tappra gäng blev det ett faktum. Elin, insnurrad i sin hunds löplina, Jocke som mest rökte och filosoferade, Joakim på jakt efter barkbitar och ormar, Kajsa som gjorde tappra försök att muta sin gamla Asterix till att gå lite fortare och jag som mest klagade över att vi MÅSTE gått fel nånstans på vägen. Från ett annat perspektiv måste vi sett ut som en vandrande halvtimmes komikserie.
Till slut kom vi förstås fram och bestämde oss för filmrace hos Joakim eftersom där ändå var föräldrarfritt och det var inte förrän närmare tvåslaget på natten som jag gled ner i en nybäddad säng, hemma hos min välsignade mamma.


När klockan sen ringde imorse var jag alldeles förvirrad i pannbenet och försökte klura ut när jag började jobba, sanningen var att jag var ledig och skulle till Falsterbo med Stina efter att vi hjälpt till på hennes arbetsplats med att mocka, fodra, släppa ut hästar samt sopa, vilket gick ganska kvickt.

Nere på Falsterbo var där ren cirkus, men så är det bara en gång om året så man kan ju inte annat än älska spektaklet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar