tisdag, augusti 04, 2009

"... så att du kan se din dotter bättre"

Min feber fortsatte härja hela förmiddagen men vid tre-tiden kunde jag banne mig inte hålla mig inne längre (jag funderade på att måla om i badrummet med tusch, så uttråkad var jag). Anna ville ha sällskap till Burlöv och jag var minsann inte sen att haka på. Trots att min budget ligger på minus noll denna månaden lyckades jag ändå på ett mirakulöst sätt plocka hem en del saker som:

  • En svart (djuuupt urringad) klänning från Cubus med något skrynklat liv. 100 kr
  • Ett turkost långt linne från Gina Tricot. 100 kr (dock ej nersatt)
  • En mintgrön bomulls sjal från Joy, halva priset på reapriset. 40 kr
  • Ett mörklila"byst-skärp" också det från Joy med lite
    mässingsfärgade detaljer framtill. 45 kr.
  • Fräck nyckelhängare till hallen från DiModa. 79 kr.

Dagen avslutades med ett givande besök på IKEA där jag fortsatte komplettera mitt "projekt-göra-om-i-lägenheten". Nu saknas två fotöljer och någon fräck hylla att sätta på väggen i vardagsrummet samt nått alternativ till sängbord, sedan är jag nöjd. Eller ja, nöjd och nöjd, road för en stund iallafall.

Just det, teoriboken var det, den stackaren har jag helt försummat, det känns inte som att det kommer gå vidare vägen på torsdag men jag har bara mig själv att skylla. Nåja, man får göra det bästa av situationen.

Dagens roliga notis:
Jag parkerade min ända utanför provrummet på LINDEX medan Anna skuttar in med halva butiken under armen och tjuter lite emellanåt att jag ska titta och tillägga. Så sätter sig där en äldre dam bredvid mig (en kvinna i sina bästa 40 kanske) och ber om ursäkt för att hon satte sig så nära, så hon flyttar på sig ett steg. Motivationen lyder; "Så att du kan se din dotter"
Inte nog med att man ibland känner sig som en utmattad 40-åring, nu ser man ut som en också. Jag kunde inte låta bli att le och sedan småfnissa hela vägen ut, det var bara för komiskt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar