fredag, augusti 28, 2009

Nu är jag riktigt nöjd med tillvaron

Uppstigen i ottan med målet att städa ur lägenhetens alla skrymslen och vrår som de senaste månaderna varit gömställen för diverse skräp. Exempelvis så har golvet i garderoben ute i hallen fungerat som en pappersinsamlare där all reklam för sex månader hamnat i en prydlig röra.

Men nu är den röran bara ett minne blott, samt resterna av katthår som virvlat omkring över golvet den senaste veckan, är på sin plats i dammsugarpåsen.
Jag känner mig riktigt nöjd dagens prestation att jag unnade mig en brakfrukost från Limhamns Kakbod. Ostfrallor och apelsin juice går verkligen inte av för hackor, särskilt inte när man är hungrig som ett djur.

Bäst jag sätter lite fart och börjar röra mig mot jobb, trots att jag bara varit ledig två dagar känns det som en evighet sen jag var där sist. Det kan ju i och för sig bero på att det hänt så mycket sen dess, med både avklarad teori samt uppkörning, men nu är det som sagt tillbaka till verkligheten.
Ska jag ha råd att köpa mig en liten skrothög på hjul är det bäst att jag jobbar på. Hittade faktiskt en liten Skoda (som mamma har) för 10 000 på blocket som föll mig precis i smaken.

Kvällen ska spenderas i riktigt gott sällskap ute i Västra Hamnen hos en gammal klasskompis, det blir en mini reunion med tre av tjejerna från grundskolan, kan tillvaron vara mycket bättre? (Jo det förstås, när lilla Eddie är hemkommen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar