lördag, september 26, 2009

Upptagen ut i fingerspetsarna

Vilken lång dag det blev ändå, jag menar dygnet får så många fler timmar när man stiger upp tidigare. (Givetvis har jag inte varit vaken konstant sen fem imorse, men jag var ändå fit for fight kvart över tolv när jag och Eddie trampade bort till Naffentorp för att pyssla om en häst jag ska hjälpa till med en månad framöver.

Eddie, min pärla, uppförde sig exemplariskt bland hästarna (förutom att han tror dom är stora hundar och att dom går att leka med). Orädd och modig, satt han lugnt kvar i boxen medan jag tömkörde lite. Det märks att man inte varit i stallet på ett tag, där är massvis med nya människor och rutiner som innan satt som berget, flyter nu omkring hursomhelst. Med andra ord tar det ett tag innan man kommer in i gängorna igen.

Efter åtskilliga timmar i stallet for vi hemåt igen, på vägen bestämdes det att jag skulle kika på Hanna som skulle rida en häst på MR, så det var bara precis hem om och vända.

När vi väl kom hem igen hade klockan hunnit bli lite lite över halv sju och nu sitter jag här, mätt och belåten efter att ha exprimenterat med vindruvor, keso och grillad kyckling.
Ska mata lillemannen också sen blir det film för hela slanten med en kopp thé och lite nötter. Känner mig mer frusen än en isbit just nu, så det är inte så värst lockande att ta ut Eddie, men det måste göras, glansen av hundägar-livet.

Morgondagen ser ut följande:
Fixa på Naffentorp
Fixa ute hos Annas hästar
Rida hem Annas hästar från betet
Play date mellan Eddie och Annelis hund, Milli, nere i vår lekhage
Om jag hinner blir det även en avstickare till Lomma för att kika på när Hanna ska hoppa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar