fredag, oktober 16, 2009

Min lya ..

.. ser ut som en rest från andra världskriget, varför är det så stökigt här när jag nästintill aldrig här hemma. Är det någon som är här i smyg på dagarna kanske och stökar till måntro?

Kallt som attan är det och jag inbillar mig fortfarande att hösten ska dra bort och fram kommer solen med 25 grader plus. Om det varit i Italien kanske, men nu lever vi i kalla Sverige där jag ska vara glad om det inte regnar i tid och otid.
Oavsett vad vågar jag vägra hösten och går fortfarande utan strumpor. (Känner att förkylningen knackar på runt hörnet).

Avslutade denna fredag med en födelsedagsmiddag hemma hos mormor, eftersom lilla tanten fyllt år. Kanongod mat, älggryta med mandelpotatis och hembakat bröd, kan det bli mer "höstigt"?

Nu gäspar jag snart käken ur led och ska försöka hoppa i säng illa kvickt. Imorgon är det djuren som gäller på morgonen, kanske blir det en ridtur beroende på väder och vind samt hur hästapållen ser ut (ger han mig det "onda ögat" får han minsann nöja sig med att traska runt i linan).
Efteråt blir det jobb 14-20:30, sen hägrar sängen återigen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar