fredag, oktober 23, 2009

När den ridsugne sätter sprätt på kosingen

Hur kommer det sig att jag alltid lyckas handla som mest när jag har minst pengar på kontot?
Ett i-landsproblem värt att ta upp med regeringen anser jag.
I vilket fall som helst, om jag nu ska övergå från hobbyryttare som mest ägnat sig åt ridning genom att beskåda den till en faktiskt praktiserande hobbyryttare, så kan det vara på sin plats att ha ett par ordentliga ridbyxor (visst, jeans är inte fy skam, men det håller inte i längden känner jag).

Så ett par ridbyxor beställdes hem och tankarna for över till stövelstrumpor, fenomenet med en bomullsfot kombinerad med nylonskaft är rätt lockande. Att de sen måste kosta skjortan och dessutom bara finnas i "normala" storlekar är rätt enerverande. Har man vader i storlek med Magnus Samuelssons och fötter (som visserligen bidrar till att man står jäkligt stabilt på jorden) i jämförelse med Big Foot, behöver man lite mer tyg än vad presenteras i storlekarna 36-41.

Dilemma, dilemma. Om man skulle slå en signal till Flädie igen och förhöra sig om de verkligen inte har några andra stövelstrumpor än just Kingsland så kanske man kunde fara dit och ändå passa på att införskaffa en ny ridhjälm. Vart min älskling, Falsterbo fyndet för 150 kr, tagit vägen är för mig en gåta. Troligtvis har den blivit bortstädad men mina Mountin Horse ridstövlar för en smärre förmögenhet har jag lyckats rädda undan.

Som Hanna skrev i sin blogg; varför ska man just ha valt en av de dyrare sporterna?

1 kommentar:

  1. Det ska ju vara Celeste stein ridstrumpor!

    Vad har du för någon modell av stövlarna?

    SvaraRadera