onsdag, november 04, 2009

Om hur dagen har varit, om att vara stark

Så sitter man äntligen uppkrupen med en rejäl tallrik mannagrynsgröt, en varm kopp Kivik's äpplejuice och kring mig finns massvis med levande ljus och bredvid, världens mysigaste sällskap; lille Eddie. Utanför härjar den skånska vintern och framför mig är det full action i Greay's anatomy, jag kan inte begära mycket mer av den perfekta onsdagskvällen.

Dagen har varit lugn, lite trauma på jobb bara, har svårt att hålla tårarna tillbaka när jag får beröm som jag vet kommer innerligt från hjärtat. Jag kan inte annat än säga att jag trivs riktigt bra med att jobba med så nära människor även om det kan bli lite väl mycket ibland.

Hann även en sväng ut till hästapållarna i blåsten idag, men lyckades inte åstadkomma alltför myckte stordåd med tanke på det "underbara" vädret. För övrigt så snöade det idag, alltså känns julen närmare nu än någonsin, längtar något så fruktansvärt efter första julen här i min egen lya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar