lördag, december 19, 2009

Av vänner, med vänner

Jag glömde berätta; igårkväll avslutades arbetsveckan (för normala, inte för mig förstås) med myskväll hos Tina tillsammans med hela ligan av partypolare. Glögg, pepparkakor och lussebullar avnjöts medan vi passade på att byta julklappar med varandra eftersom vi alla fyra lever ett ganska hektiskt liv och ses sällan. Av Hanna fick jag en söt liten sushi bok, hur man gör sin egen sushi med 100 olika recept. Det kunde inte bli mer passande och jag tänkte tillämpa några av recepten i slutet på januari när jag bjuder in tjejerna på en sushi afton i mitt förhoppningsvis färdigställda hem.

Det låter som en god idé.

2 kommentarer:

  1. så kul med en sådan bok, har velat provat på att göra sushi själv ett tag men känt mig så osäker och de recept jag har hittat har nog inte varit några höjdare =)Vi måste boka en dag sen så att du kan få ditt armband, har du mätt runtom förresten? Pössen

    SvaraRadera
  2. SV Michelle; Vet du vad Michelle, jag tycker vi också kan satsa på en sushikväll här hemma (din gamla klasskamrat Sandra gör oss säkert sällskap med) så gör vi vår egen sushi tillsammans. :)

    Jag har bara tumstock här hemma att mäta med, och den känns inte så tillförlitlig, men känner jag mig själv så borde 19 cm vara lagom. Det är ingen brådska utan ta det när du har tid. :)

    Kramar

    SvaraRadera