lördag, december 19, 2009

La Amour

Ligger på mage i soffan och njuter av livet i små portioner.
Kan man vakna till något bättre än två bruna mandelformade ögon som ser kärleksfullt på en innan den lilla besten attackerar en med en uppsjö av pussar. Mannen i mitt liv, norwichterrier hanen Eddie, får mig alltid på gott humör oavsett vad.

Noterat är att snön ligger kvar och det är fortfarande kallt. Dessutom blev min soffgrupp äntligen upphämtad och jag kan framgångsrikt leta fatt på ett ordentligt matbord med tillhörande stolar.

Imorgon förmiddag har det utlovats ett besök på Mobilia och jag kan väl redan nu ladda upp tålamodet till max eftersom säkerligen resten av Malmös befolkning, med omnejd, tänkt samma sak. Min förhoppning är in ut så smärtfritt det bara går, med alla kroppsdelar i säkert förvar. Ett par nya jeans vore inte helt fel så det blir min budget against Malmös alla tomtar som kommer invadera Mobilia.

Min underbara moder kommer och fiskar upp mig och Eddie kring två så vi slipper halka iväg mot jobbet i snön. Eddies reaktioner på det vita fluffet har varit blandade, ena stunden är den livsfarlig iskall lava för att i nästa stund vara rent gudomlig att dyka i.

Om man skulle pilla i sig lite mat innan dagen tar fart kanske.

1 kommentar:

  1. Heeej bästa Linnea!

    Nu har jag uppdaterat min blogg, vet att det var längesedan jag skrev ett inlägg! Men nu ska jag verkligen skärpa till mig så att du kan hänga med i svängarna! Härligt att höra hur det går för dig i lägenheten, du är fantastiskt ambisiös med alla planer och verkställer dem en efter en =)

    Hur ska du fira jul i år?

    Pössar

    SvaraRadera