söndag, april 18, 2010

En solig söndag

Jobb, jobb, jobb eller hur var det nu egentligen?
Idag är man strandad här ända till halv nio ikväll men tack och lov är det sovmorgon imorgon som gäller vilket jag verkligen kan behöva. Min lägenhet, garderob och hund skriker efter uppmärksamhet!

Prio ett blir att handla till mammas födelsedagsmiddag på torsdag som kommer gå av stapeln hemma hos mig, fransk kalops med någon fruktig efterrätt står på menyn. Till det vore det kanske lämpligt att ordna fram stolar till mitt bord, så troligtvis får det bli en sväng till MIO under tisdagen eller onsdagen.

Sen hade det inte varit helt fel att uppdatera helvetes-garderoben som just nu bara hånler åt mig och räcker tungan åt mig för att jag försummat Friskis & Svettis på så lång tid. Otränad eller inte, kläder måste man ha särskilt nu när det börjar bli vår känns det lämpligt med något annat än bara mörka trista vinterkläder.
Mest av allt längtar jag till jag har mammas bil för mig själv och kan vraka i ECCO's vårkollektion eller varför inte ta en andra svängom ute på Borgeby? Somriga sandaler, JA TACK!

Om vädret tillåter borde jag skämma ut mig och roa mina grannar med lite ringträning imorgon på gräsmattan utanför eftersom det är exakt en vecka kvar tills vi ska till Skanör för den inofficiella utställning.
Sedan håller jag fortfarande en tumme för att där ska bli någon plats över på Lotta Linussons lydnadsläger i sommar, för det vore rätt häftigt att få lärdom av lydnadslandslagets coach. Annars har jag kollat upp möjligheterna för att träna någon annanstans men det verkar mörkt på den fronten om man inte är miljonär, vilket jag inte var sist jag kollade.

2 kommentarer:

  1. Nå, när ska vi ta en dejt? ;)

    SvaraRadera
  2. hej!
    jag har börhjat träna nu igen, het underbart. så säg till om du ska haka på :)

    SvaraRadera