torsdag, december 29, 2011

Slut i rutan

Det är minsann ingen lätt uppgift att vara gårdspassare, att stiga upp i ottan för att fodra, mocka, fixa mat, lägga på täcken, släppa ut hästar, rida och hela karusellen. På lördag får jag min första ordentliga sovmorgon på två veckor och den är helig! Med största säkerhet kommer jag vakna samtidigt som solen går upp men då ska jag åtminstone tvinga mig bli i sängen till lunchen hägrar. Har inga speciella planer för nyår och med tanke på att det är Spikes första nyår vill jag inte lämna bort honom utan tänkte hålla honom utom räckhåll för rakterna.

Usch ja, nu kallar plikten, 16 hästar ska ha täckena på och sedan ut. Tre boxar ska mockas plus blanda mat och hö, sedan borde jag rida rödluvan med om jag inte spar det till efter jobb ikväll. Jag är så galet trött att jag nästan på somnar sittandes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar