tisdag, december 27, 2011

Trött men lycklig

Är helt matt i kroppen nu, imorse när klockan ringde hade det känts mer behagligt med en kula mellan ögonen, men är man gårdsvakt så är man. Fem var jag ute i stallet och dona; gav hästarna hö, kraft, passade på att göra vid till dagens fyra hästar och mocka till två av dom innan jag stack till jobbet vid tjugo över sju. När väl arbetspasset var avklarat stack jag hem, käkade lunch kvickt och fortsatte vidare ut i stallet för att mocka de sista boxarna. Slumrade en halvtimme på soffan innan det var dags att ta in alla hästarna och fodra. Stoppade sedan in Spike i bilen och tillsammans begav vi oss mot Veberöd och Bengts Foder för att kika lite på rean. Hittade mig ett schabrak och nytt hackamore som jag invigde ikväll. Hon känns så jäkla fin just nu, lilla prinsessan. Hade ridit en stund när en ny tjej kom in i ridhuset med sin häst och frågar efter att ha betraktat mig en stund om det är Chili jag sitter på. Tydligen känner hon igen Chili sedan tidigare eftersom hon känner Chilis förra ägare och stått på samma stall som dom under en längre tid. Hon utbrister glatt att hon har blivit så fin och ser verkligen ut att trivas, hon sa att hon såg ut som en helt annan häst än förut. Jag fick nästan tårar i ögonen för gud ska veta vad jag fått kämpa med den hästen för att hitta knapparna och än har långt ifrån hittat alla, men det går framåt åtminstone.

Chili är verkligen absolut den snällaste hästen jag känner och vore hon bara ett par hundra kilo mindre skulle hon få sova i min säng sidan om mig, Eddie och Spike!
Nu ska jag vidare, kika på när Hanna hopptränar en ny häst och sedan ge hästarna här hemma på gården kvällshö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar